Permalänk

Min ögonsten och tillika första hoj.

Sportster 883 -99 borrad till 1200cc

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Här är en bild på min lilla motorcykel,
en Kawasaki z 250 A3 av 1981 års modell.

Inga jättekrafter men väldigt billig att äga och köra

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Grattis till en av de ballaste hojarna som tillverkats!

tackar så mycket..

may the v4force be with you..

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Avstängd

Hallå 2009 vilka har hoj nu i år?
Min monster 600 från förra året är såld, så jag letar nytt.

Idag hade jag möjligheten att provköra lite hojar från Ducati.
Monster 696

Monster 1100s

Hypermotard S

Streetfighter S

Största trevlighetsfaktor var Monster 696, lätt, jämn, bra vrid men inte för rå, perfekt för staden och andra utfärder.

Största ovanan var Hypermotarden, jävla drag i den men känns väldigt konstig att åka, sitter väldigt långt fram

Monster 1100s va väldigt fint vrid i, bättre än vad jag trodde, kom ned på sveavägen och framhjulet va i luften efter första gasningen då kände man vilke drag det var.

Streetfightern var några resor värre, pga respekt och ovana så körde jag med vett med denna då den är extremt rå och stark. Vill man köra omkull på den är den som gjord för det om man är oförsiktig. Den pinna på duktigt och va väldigt lättmanövererad.

Rolig erfarenhet att lägga på CV:et att köra dessa och en jävla skillnad mot min Monster 600 från 96 jag hade.

Permalänk
Medlem

Ducati Streetfighter ser riktigt rolig ut, man kanske borde ta sig till närmsta duccehandlare och provköra lite...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

En gammal "supersport"

FZR 1000 -89a

O sen har jag en Suzuki GSX 1100e -82'a i garaget. Dock ingen bild på den tror jag.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Har inga längre men denna var en av de jag ägde.

Permalänk
Medlem

ZX-6R, tyvärr till salu... :/

Permalänk
Medlem

Min Kawasaki ER-6f ABS 09. Tog bilden nyss efter att jag slängt på lite fälgstripes för att få mer färg, blev riktigt bra tycker jag.

Fick mitt A kort (obegränsad) i onsdags föresten så jag njuter fortfarande av känslan att glida runt utan övnignskörvästen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
http://pici.se/pictures/jTUztOXpP.jpg

Min Kawasaki ER-6f ABS 09. Tog bilden nyss efter att jag slängt på lite fälgstripes för att få mer färg, blev riktigt bra tycker jag.

Fick mitt A kort (obegränsad) i onsdags föresten så jag njuter fortfarande av känslan att glida runt utan övnignskörvästen

Grattis! Hur är den att köra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Grattis! Hur är den att köra?

Tackar. Den är otroligt lättkörd så perfekt för en nybörjare som mig. Dessutom är den rätt billig att äga så man kan bränna pengarna på bensin och tillbehör

Permalänk

Yamaha YZF600R Thundercat -00 färdas jag på.

Edit: Då bildfan alltid ska bråka med mig så blir det bara länken.http://pici.se/409900/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Tackar. Den är otroligt lättkörd så perfekt för en nybörjare som mig. Dessutom är den rätt billig att äga så man kan bränna pengarna på bensin och tillbehör

Kul!, Jag har titta lite på den själv men aldrig provkört. Skulle passa fint som en hoj att köra till jobbet, samt ha lite kul med. Dessutom lättkörd har jag också hört.

Sen har jag kollat lite på Ducati Monster S2R 800. Dom är rätt nice med ,dock dyrare.

Permalänk
Medlem

Påbörjade A1-kortet när jag var 16 men det rann ut i sanden. Införskaffade en Honda CRM 125 som fortfarande står kvar hemma hos mina föräldrar. Har stått där i 8 år nu, inte rullat många mil under den tiden

Var väldigt nära att börja jobba på det tunga kortet i år men det ekonomiska tillät inte det. Får bli nästa år istället.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mannequin
Min ögonsten och tillika första hoj.

Sportster 883 -99 borrad till 1200cc

http://pici.se/thumbs/t_GkMTZZIIg.gif

http://pici.se/thumbs/t_NWRpLGZWj.gif

Riktigt fin, ogillar allt vad som är sport när det kommer till hoj men en fin Sportster säger jag inte nej till.

Permalänk
Medlem

Vilken är den perfekta hojen för 40-50k?
Sugen på att byta upp mig typ i höst.
Gillar typen som t.ex Kawasaki Z750/Z1000, Honda Hornet, Triumph Speed Triple, KTM SuperDuke.
Gärna naken busigare sak. Men en sporthoj som CBR, R1/R6, GSX-R m.m hade ju inte heller varit fel. Men för de pengarna vet jag inte om man får så mycket roligt.
Vill ha en smidig hoj, ganska modern med rätt mycket effekt. Gärna runt 100 hk. Men effektkurvan är minst lika viktig. Min 500 känns så trött på allt under 6000 rpm.
Någon input?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Postade här för ett tag sen om jag inte minns helt galet, då var hon ännu sunkoffroad. Nu är hon sunkmotard.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Vilken är den perfekta hojen för 40-50k?
Sugen på att byta upp mig typ i höst.
Gillar typen som t.ex Kawasaki Z750/Z1000, Honda Hornet, Triumph Speed Triple, KTM SuperDuke.
Gärna naken busigare sak. Men en sporthoj som CBR, R1/R6, GSX-R m.m hade ju inte heller varit fel. Men för de pengarna vet jag inte om man får så mycket roligt.
Vill ha en smidig hoj, ganska modern med rätt mycket effekt. Gärna runt 100 hk. Men effektkurvan är minst lika viktig. Min 500 känns så trött på allt under 6000 rpm.
Någon input?

Du får inga nyare modeller för det priset. Men jag skulle nog säga Z750 eller Speed triple. Dock är sistnämda fular och Z750 kan du få 04:or för. Superduke finns inte för det priset direkt.

Känns som att Z750 skulle vara lite smidigare än speed triple. Men har inte provkört någon utav dessa.

R1/6 och GSX-R finns det några ute runt 98 till 02 i snitt i ålder. Det farliga med dessa är risk för klotning plus att dom oftast är hårt körda. Lite som att köpa en GOLF GTI från 90 talet haha.

Sen är det inga billiga försäkringashojjar.

Permalänk
Medlem

Nää rätt svårt att hitta något till den budgeten, det är jag medveten om.
O ja, en sporthoj är ju nästan garanterat hårt körd.

Speed triple lockar med skön motor och billig märkesförsäkring.
Ducati Monster kanske vore något annars. Såg att du kört de nya, testat någon äldre?
Italienskt låter dyrt att försäkra och serva. Kanske inte stämmer?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Förresten, har någon koll på import? Nu står euron visserligen jättehögt men det vore ett kul äventyr såsmåningom när den sjunker. Borde vara ganska lätt att importera en hoj från ett EU-land.
Tips?
Kanske skulle ta hem en Monster från Italien eller så.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Kan flika in att rad 4 ofta är ganska döda under 6000 varv. Ska man ha bottenvrid så ska man väl helst titta på en twin.

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar

Kikat lite på SV650. Lite ful-cool på något sätt.

Sen har vi alltid kopian: Hyosung GT 650.
V-twin på 80 hästar.

Riktigt bra i pris, dock vet man inte hur det är med kvalitet på en sån.
http://www.blocket.se/jonkoping/Hyosung_GT_650_21329196.htm?c...
Rensa den lite där bak, på med några miniblinkers, en belly-pan och lacka ramen (och lite andra detaljer) svart så kan den nog bli ganska cool.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Tack för ditt svar

Kikat lite på SV650. Lite ful-cool på något sätt.

Sen har vi alltid kopian: Hyosung GT 650.
V-twin på 80 hästar.

Riktigt bra i pris, dock vet man inte hur det är med kvalitet på en sån.
http://www.blocket.se/jonkoping/Hyosung_GT_650_21329196.htm?c...
Rensa den lite där bak, på med några miniblinkers, en belly-pan och lacka ramen (och lite andra detaljer) svart så kan den nog bli ganska cool.

Jag skulle nog inte köpa en Hyosung pga att den kan nog bli jävligt svår att bli av med när du sen ska sälja den. Plus jag tror inte värdet är så bra när du ska sälja nästa år.

En hoj som håller i värde rätt ok är just monster, sv 650 och er6.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Vilken är den perfekta hojen för 40-50k?
Sugen på att byta upp mig typ i höst.
Gillar typen som t.ex Kawasaki Z750/Z1000, Honda Hornet, Triumph Speed Triple, KTM SuperDuke.
Gärna naken busigare sak. Men en sporthoj som CBR, R1/R6, GSX-R m.m hade ju inte heller varit fel. Men för de pengarna vet jag inte om man får så mycket roligt.
Vill ha en smidig hoj, ganska modern med rätt mycket effekt. Gärna runt 100 hk. Men effektkurvan är minst lika viktig. Min 500 känns så trött på allt under 6000 rpm.
Någon input?

Honda Hornet 900 01->

Grymt rolig att köra med ~110hk och drar bra redan från 3-4k

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Vilken är den perfekta hojen för 40-50k?
Sugen på att byta upp mig typ i höst.
Gillar typen som t.ex Kawasaki Z750/Z1000, Honda Hornet, Triumph Speed Triple, KTM SuperDuke.
Gärna naken busigare sak. Men en sporthoj som CBR, R1/R6, GSX-R m.m hade ju inte heller varit fel. Men för de pengarna vet jag inte om man får så mycket roligt.
Vill ha en smidig hoj, ganska modern med rätt mycket effekt. Gärna runt 100 hk. Men effektkurvan är minst lika viktig. Min 500 känns så trött på allt under 6000 rpm.
Någon input?

Om du kör en 500 nu så kommer du inte bli jätteimponerad av en 4 cyl 600, twinnar runt 600cc känns större än de är men är tröttare på topp. Monster 620 (eller större) eller SV650 hade jag kollat på. Om du står ut med utseendet så finns det Speed Triple från 00-02 för under 50k också, bra men ful.

Finns ju även steetfighters om du är lagd åt det hållet.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Kör VN800 Classic för lugna dagar:

Och GSX-R 750 SP -93 när man vill åka "lite" fortare

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Avstängd

Det blev denna, sprillans ny!

Kawasaki ER-6N 2009 Pearl White

Permalänk
Medlem

Vi hade en Yamaha v-max såld förra året riktigt trevlig hoj.

148hk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Det blev denna, sprillans ny!

Kawasaki ER-6N 2009 Pearl White

http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs027.snc1/4280_...

Bara att gratulera till ett bra köp och du tog helt klart N modellens snyggaste färg.